Marion SCHOTT Joint Master in Neuroscience (JMN) support

Marion SCHOTT  Joint Master in Neuroscience (JMN) support

• Your name: Marion SCHOTT
  • Your position in Doctoneuro: Joint Master in Neuroscience (JMN) support
  • Your education: 2 years of University Technological Diploma (DUT) in biological engineering + 3rd year Bachelor in biochemistry + Joint Master in Neuroscience (Euridol major)

2nd year Master Internship at INCI in the team “Neuroanatomy, pain and psychopathologies”

• What brought you to do that?:

I went to a conference about pain and left with a carrier path. For more information, you can just ask me but consider yourself warned: it is a long story and I may speak about Euridol ;)

I will join my comrades in this marvelous adventure called the PhD, were happiness and sleep are nothing more than concepts!

Doctoneuro is a nice association combining neuroscience research (serious stuff) with various funny activities. As it helped me to meet other Master and PhD students sharing the same interests as me, I joined this association to help others too. :)

• What are your projects/objectives for Doctoneuro?
    I aim to be the link between Doctoneuro and JMN and non-French speaking students to include them in the association and to help them if they have any difficulties with their university life.

• Final words:
    For those who don’t speak French, don’t be shy and come join us, we all speak English and we generally don’t bite ;)

• Ton nom : Marion SCHOTT
  • Ton poste à Doctoneuro : Chargée de Mission Joint master in neuroscience (JMN)
  • Ton parcours scolaire : 2 ans de DUT Génie Biologique + 3ème année de licence de biologie option biochimie + Joint Master in Neuroscience, option EURIDOL (master de neuroscience international)

Stage de 2ème année de Master à l’INCI dans l’équipe « Neuroanatomie, Douleur et Psychopathologie »

• Ce qui t’as amené à faire ça :

Je suis allée à une conférence sur la douleur et j’en suis sortie avec un plan de carrière. Pour plus d’informations, voyez directement avec moi mais soyez avertis : je risque de parler d’Euridol ;)

• Ce que tu veux/penses faire après :

Je vais rejoindre mes camarades dans cette merveilleuse aventure qu’est le doctorat où la joie et le sommeil ne sont plus que des concepts. :)

• Ce qui t’a amené à t’investir dans Doctoneuro :

La bière gratuite

• Tes projets/objectifs dans Doctoneuro :
    Je serai le lien entre Doctoneuro et les étudiants qui ne parlent pas anglais et essayerai de les intégrer au mieux au sein de l’association et de les aider s’ils rencontrent des difficultés au sein de leur master ou de la vie universitaire.
  • Le mot de la fin :
    Rejoignez le côté obscur des neurosciences, nous avons des neuronele ;)