Volodya HOVHANNISYAN Cohesion support

English version

• Your name: Volodya, Valod to my friends
  • Your position in Doctoneuro: Cohesion support
  • Your education:  I started by doing a scientific Baccalaureat during 3 years of boredom and after that I finally saw the light when I started my Licence in Cell Biology and Physiology of Organisms. From the second year of my Licence, I was interested by neuroscience and I finally integrated the NCI Master’s degree.

• What you're currently doing:

Now, I’m second year of my Master and I’m currently doing my super internship at INCI with Yannick Goumon about analgesic tolerance of morphine!

• What brought you to do that?:

Several internships in the same team (in L2 and M1) and I got carried away by this exciting topic (and also evenings at the chariot with team members haha) !

• What you'd like to do after that:

After my Master’s degree, I hope I can do a thesis because I’m very interested by fundamental research!

• What brought you to invest yourself in Doctoneuro:

I was already hesitating last year to integrate Doctoneuro but I couldn’t by lack of time. Before DN, I had never been part of an association so it’s a first experience, pretty cool so far!

• What are your projects/objectives for Doctoneuro?
     I actually want to help the cohesion pole to organize cool events in order to gather Master and PhD students!

• Final words:
    For the moment I haven’t finished the master but enjoy those two cool years! Don’t hesitate to integrate Doctoneuro and wear your love glove!

French version

• Ton nom : Volodya, Valod pour les intimes
  • Ton poste à Doctoneuro : Chargé de mission cohésion
  • Ton parcours scolaire : Classique, j’ai fait un BAC S en m’emmerdant pendant 3 années au lycée et puis j’ai enfin vu la lumière lorsque je suis entré à la Faculté des Sciences de la Vie à Strasbourg pour faire une Licence de Biologie Cellulaire et Physiologie des Organismes. A partir de la L2 je me suis intéressé à la neuro pour enfin me lancer en master NCI.

• Ce que tu fais actuellement :

Je suis en 2ème année du meilleur parcours du master et je passe mes journées au 4ème étage de l’INCI chez Yannick Goumon pour mon super stage sur la tolérance analgésique à la morphine !

• Ce qui t’as amené à faire ça :

Plusieurs stages dans cette équipe (en L2 et M1) et je me suis peu à peu laissé emporter par ce sujet passionnant (et aussi les soirées au chariot avec les membres de l’équipe haha) !

• Ce que tu veux/penses faire après :

Après le master, j’espère pouvoir faire une thèse étant donné que je suis passionné par la recherche fondamentale !

• Ce qui t’a amené à t’investir dans Doctoneuro :

J’hésitais déjà l’année dernière à intégrer Doctoneuro mais je n’ai pas pu par manque de temps. Avant DN je n’avais jamais fait parti d’une assoc donc c’est une première expérience plutôt sympa pour l’instant !

• Tes projets/objectifs dans Doctoneuro :
    Je veux aider le pôle cohésion à organiser des événements cools pour regrouper toujours plus les étudiants de master et les thésards !
  • Le mot de la fin :
    Je n’ai toujours pas fini le master, mais profiter de ces 2 années qui sont vachement cool ! N’hésitez pas à intégrer Doctoneuro et sortez couverts !